1 )Almanya Brötzinger Schule / Hebel Gymnasium Kardeş Okul Projesi

Projede Kardeş okullarda Almanca ve Türkçeye ilgi duyan bütün öğrenciler aktif olarak çalışmışlardır. Ayrıca bugüne kadar 2 ülke arasında karşılıklı ziyaretler gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin bu proje kapsamında öğretilen Türkçe ve Almancayı kendi doğla ortamında yaparak ve yaşayarak öğrenme ilkesiyle pratik yapma şansı bulmuşturlar. Projemizin en temel hedefi çocukların dili aktif şekilde kullanabilecekleri durumlar yaratmaktı. Böylece öğrencilerimiz kültürlerarası deneyimlerde bulunarak yabancı dilde iletişim becerilerini geliştirmişlerdir.1998 Yılından itibaren projelerimiz devam etmektedir.

2 ) "Let's Open Door To The Forest"

Projenin genel kapsamı yabancı dil aracılığıyla çevre ve doğa olaylarını günlük yaşantımızda çevre faktörlerine dikkat çekmek ve çözüm üretmekti. Dolayısıyla zaten günlük yaşamı kapsayan bu proje çalışması öğrencilerimiz tarafından fiilen uygulanmıştır. Üç yıl boyunca süren projemizde öğrencilerimizin İngilizceyi pratik olarak kullanmaları açısından faydalı olmuştur. Dolayısıyla İngilizce dilini öğrenme isteği ve motivasyonu yapılan çalışmalara dayalı olarak her zaman üst düzeyde tutulmuştur. Polonya ve Romanya ile ortak olarak yürütülmüş olan bu projede görev alan öğrencilerimiz İngilizce dilini hem pratikte hem de bilimsel terimler alanında ortak bir iletişim aracı olarak kullanmışlardır.

3 ) "DATE" (Danish and Turkish Exchange)

Bu proje ile okulumuzda dil eğitimine yeni perspektifler ile yeni yaklaşımlar kazandırılmıştır. Ayrıca öğrenciler dili sınıf dışında farklı ortamlarda farklı bir ülkeden ve kültürden insanlarla aynı hedef doğrultusunda birlikte çalışabileceklerini ve iletişim kurabileceklerini tecrübe etmişlerdir. Bu projeyle bir dilin o dili konuşan insanlarla beraber öğrenildiğinde daha kalıcı olduğu ve öğrenilmesi beklenen dili hem günlük hayata hem de iş hayatına aktarılmak olduğu sonucuna varılmıştır.Bu proje Altınyıldız Koleji'ne Avrupa Dil Ödülü kazandırmıştır.

4 ) "Let The Cold Winds Blow"

Projede okulumuz öğrenci ve öğretmenleri ile Amerika'dan misafir gelen öğrenci ve öğretmenler görev almışlardır. Projeden sorumlu olan öğrencilerin genel başarı düzeyleri ve dil konusundaki yeteneklerinin üst seviyede olması, ayrıca sosyal ve aktif olmaları nedeniyle de yapılan drama çalışmalarında başarılı bir sonuç elde edilmiştir. Bu projede öğrencilerimiz hem misafir öğrencilerle iletişim kurabilmek için hem de rollerini en iyi şekilde performans edebilmek için yabancı dili aktif bir şekilde kullanmayı öğrendiler ve geliştirdiler. Dolayısıyla yabancı dili öğrenme isteği ve motivasyonu yapılan çalışmalara dayalı olarak her zaman üst düzeyde olmuştur.

5 ) "Peeping Through The Window"

Bu proje Almanya- İspanya- İrlanda ve Türkiye'nin ortaklığıyla gerçekleştirilen ve halen devam eden bir dil projesidir. 4 farklı ülkenin katılımı olması, 4 farklı yeni kültür tanıma şansı, öğrencilerimiz için büyük bir fırsat yaratmıştır. Her ülkenin özel günleri, festivalleri veya ortak kullandığımız günlerde 4 ülke çocukları birbirlerine kendi yaptıkları farklı hediyeler ( kartlar, geleneksel yemek tarifleri, kültürel motifler içeren hediyeler…) gönderiyorlar. Bu proje ile ortak dil olarak kullandığımız İngilizceyi, öğrencilerimiz birden fazla kültürü tanıyarak pekiştirmektedirler. Aynı yaş düzeyinde; ama farklı kültür ve dillerle yetişmiş çocukların aynı hedef doğrultusunda çalışmaları onları sosyal ve düşünme becerilerini artırmaktadır. Dolayısıyla bu çalışmalarda öğrencilerimizin dil öğrenmeye olan istekleri ve motivasyonları artmaktadır.

6 ) "Children's Literature"

İsveç, Estonya, Bulgaristan ve Türkiye ortaklığıyla gerçekleştirilecek projemizde çocuklar kendi hikâyelerini oluşturabilecekler, teknolojiyi bütün çalışmalarında kullanabilecekler ve anasınıfından 6. sınıfa kadar bütün kademelerdeki öğrenciler yaşlarına uygun yazarlarla çalışabileceklerdir.

7 ) "Eurobook Buddies"

İngiltere, İtalya, Yunanistan, Polonya ve okulumuz ortaklığıyla gerçekleştirilecektir. Bütün ülkelerdeki kutlamaları, oyunları, kültürler arası farklılıkları ve benzerlikleri tespit esasına dayalı projemiz iki yıl devam edecektir.

Erasmus + KA2 "Eurobook Buddies" isimli projemiz kapsamında İlköğretim Müdürü Mehmet Eravcı, İngilizce öğretmenleri Fatma Yedier, İlknur Meşeci, 6. sınıf öğrencilerimizden Beliz Bulut, Saadet Özer ve Bahadır Efe Arık İngiltere'nin Birmingham şehrine ilk ziyaretlerini gerçekleştirdiler. Beş gün süren ziyarete proje ortaklarımızdan Polonya, İtalya ve Yunanistan'dan da öğretmen ve öğrenciler katıldı. Ziyaret süresi boyunca kültürler arası paylaşımı amaçlayan toplantılar yapıldı ve proje ortaklarımızla birlikte çalışma planı oluşturuldu.


8 )"İnstituut Onza Liese Vrouw Van Vreug de Roeselama"

Belçika'da Roeselara ve Brüksel şehirlerinde eğitim ve kültür projesi gerçekleştiren Altınyıldız Koleji öğretmen ve öğrencileri farklı kültürleri ve eğitim sistemlerini yakından tanıma fırsatı bulduklarını belirttiler. Altınyıldız Koleji öğrencileri; "Belçikalı kardeş okulumuz İnstituut Onza Liese Vrouw Van Vreug de Roeselama Lisesi yönetici veli ve öğrencilerine gösterdikleri misafirperverlikten dolayı teşekkür ediyor, 2015 yılında kardeş okulumuzu Kapadokya'ya bekliyoruz." dediler.


ÖZEL ALTINYILDIZ KOLEJİ KARDEŞ OKULLARI

ALMANYA Hebel Gymnasium Pforzheim - Almanya
ALMANYA Brötzinger Schule Pforzheim - Almanya
ALMANYA Johannes - KeplerGymnasıum Weil Der Stadt Stuttgart - Almanya
TÜRKİYE İcik İlköğretim Okulu İcik Köyü - Nevşehir
TÜRKİYE Özyayla İlköğretim Okulu Özyayla Köyü - Nevşehir
TÜRKİYE Çat İlköğretim Okulu Çat Kasabası - Nevşehir
ABD Tellurıde Academy Colorado - ABD
AZERBAYCAN Bakü Merdekan 123 Nolu Mekteb BAKÜ - Azerbaycan