1998-1999 Eğitim-öğretim yılında öğretime başlayan okulumuz  Özel  Altınyıldız  Koleji, kurulduğu yıldan bu yana sürekli değişim ve gelişim içinde olmayı hedeflemiştir.Altınyıldız koleji her zaman gerçekçi hedefler belirleyerek Türk Milli Eğitimine,öğrencilerimize ve velilerimize faydalı olmayı tercih etmiştir.Bu doğrultuda okulumuz sosyal-kültürel etkinliklerde,sportif faaliyetlerde,  SBS ve ÖSS de ayrıca dil eğitiminde başarılı olmak için çeşitli uygulamalar ve çalışmalar yapmaktadır.

     Okulumuz  bu  doğrultuda  başarıları  daha  sistemli  bir  şekilde  yakalamak  için  Toplam  Kalite  Yönetimini  en iyi  şekilde  uygulamak  için  önce  2002  yılında  ISO 9001  belgesi  almış  daha  sonra  bu  yolda ilerleyerek  2007  yılında  Milli  Eğitim  Bakanlığı  Toplam  Kalite  Yönetimi  Yılın  Kaliteli  Okulu  Yarışmasında  Özel  Okullar  Türkiye  Birinciliği  kazanmış,  Kalder  2008  Kalite  Çemberleri  Yarışmasında  okulumuz  finale  kalan  tek  eğitim  kurumu  olmuştur.  2008  SBS,  OKS  ve  ÖSS’de  ve  birçok  alanda  okulumuz  Türkiye  dereceleri  kazanmıştır.  Ayrıca  2008’ de  dil  öğretiminde  de  farklı  boyutlar  kazanarak  Türk – İngiliz Kültür  Derneği  ve  Cambridge  Üniversitesinin  ortak  yürüttüğü  Cambridge  Üniversitesi  kur  sınavları  merkezi  seçilmiştir.

Yabancı  dil  öğretimine  verdiğimiz  önem  ve  bu  yolda  harcadığımız  emeklerimizin  karşılığını  almak  büyük  bir  sürecin de  yaşanmış  olduğunu  göstermektedir.  “Yaparak ve Yaşayarak  Dil Öğrenimi”  ilkesini  amaç  edinerek  öğrencilerimizin  her  türlü  öğrenim  tekniklerinden  faydalanmalarını  sağlamak  için  Socrates  - Comenıus  ve  kardeş  okul  projeleri  yapmayı  amaçladık.  Kurulduğumuz  yıldan  bu yana,  halen  devam  etmekte  olan  iki  kardeş  okul  projemiz  ve  yine  biri  devam  etmekte  olan  üç  Comenıus  projemiz  bulunmaktadır.  Bunların  dışında  bağımsız  olarak  gerçekleştirdiğimiz  ve  Nevşehir  halkına  da  sunulan  “Let  the  Cold  Winds  Blow”  adlı  Amerika’daki  Telluride  Academy  ile  birlikte  yaptığımız  tiyatro  çalışmamız  da  vardır.  Bunların  doğrultusunda  öğrencilerimiz  öğrendikleri  yabancı  dilleri  aktif  şekilde  kullanabilecekleri,  kültürler  arası  deneyimlerde  bulunarak  yabancı  dildeki  iletişim  becerilerini  geliştirebilecekleri  fırsatlar  bulmuşlardır.

            Sonuç  olarak  geçirdiğimiz  bu  süreç  bize  Avrupa  Dil  Ödülü’nün  kapılarını  açmıştır.  Beş  projemizle  katıldığımız  yarışmada ,  “DATE”  ve  “Let  the  Cold  Winds  Blow”  adlı  projelerimiz  Türkiye’de  saha  ziyaretine  kalan  yedi  projeden  ikisi  olmayı  başarmıştır.  Mayıs 2008’de  gerçekleştirilen  saha  ziyaretinde  bize  hep  olumlu  eleştiri  yapan  değerli  jüriler  Prof. Dr.  Güray  Konig,  Prof.  Dr.  Özcan  Demirel  ve  Avrupa  Dil  Komisyonu  Üyesi  Abdullah  Şahin’in  de  destekleriyle  bu  ödülü  almaya  hak  kazanacağımıza  inanmıştık.  26  Eylül  2009  tarihinde  Ankara’da  gerçekleştirilen  törenle  2008  Avrupa  Dil  Ödülü’nü  DATE  ( Danish  and  Turkish  Exchange )  projemizle  kazandık  ve  bu   ödülün  haklı  gururunu  yaşadık. 

Ve Avrupa Dil Ödülü kapsamında kabul edilen projemiz DATE

            Özel Altınyıldız Koleji ve Tre National Innovative Centre of General Education ( SPF ) okullarının ortak yürüttükleri DATE isimli projemiz öğrencilerin gruplar halinde şirketler oluşturdukları bir dil projesidir. Projemizin amaçları birbirimizin dilini ve kültürünü ortak çalışmalar esnasında tanımak ve anlamak, öğrencilerimizin global bir dünyada gelecekteki iş olanaklarını düşünerek kendi işlerini kurmaya çalışmalarını  sağlamaktır.

            Eylül 2006 ’da Danimarka’dan ortak grubumuzun okulumuza gelmesiyle aktif olarak başlayan projemiz , seminer , toplantı , dil dersleri ve eğlenceyi de içine alan çeşitli aktivitelerle iki hafta devam etmiştir.Bu süreçte Türk ve Danimarkalı öğrenciler şirketlerini oluşturup, görev dağılımlarını yapıp sunumlarını hazırlamışlardır.Mart 2007 ‘ de gerçekleştirilecek olan Danimarka ziyaretine kadar internet ortamında görüşüp yapacakları sunumları organize etmişlerdir. Bu ziyarete kadar her iki ülkede dil dersleri  devam etmiş ve öğrenciler dil pratiği yapmışlardır.

            İki hafta süren Danimarka ziyaretinde şirketler ilk olarak kar kullanımı ,bütçe ve Web ürünleri konusunda çalışmalar yapmışlardır. Her bir grubun şirketi gerçekmiş gibi yönetilip idare edilmiştir.Çalışmalar  sonucu ortaya çıkan ürünlere öğretmenler denetiminde son şekiller verilmiş ve ziyaretin son üç gününde şirket ürünlerinin sergilenip pazarlanması için bir fuar düzenlenmiştir.Fuar Danimarka’ daki , Türk büyük elçiliğini temsilen konsolos Fatma İLGÜN ve Ticaret ve Turizm Ataşesi Burhan KARA ‘nın katılımı ile açılmıştır. Fuarda öğrenciler tamamlamış oldukları ürünlerin reklam ve pazarlamasını gerçekleştirmişlerdir. Öğrencilerin yaptığı tüm bu çalışmalar  ve süreç her iki ülkenin öğretmenlerinden oluşan bir jüri tarafından değerlendirilmiştir. Ürünlere “ En iyi ürün , en iyi web sayfası dizaynı , en iyi satış elemanı ve en iyi yaratıcılık örneği kategorilerinde ödüller verilmiştir.

            Bu  projenin  dil  öğrenimine  en  büyük  katkısı  Türk  ve  Danimarkalı  öğrencilerin  gerçek  şirketler  kurarak  birbirleriyle  anlaşmak  zorunda  kalmaları  ve  bu  sayede  yurt  dışında  yaşayan  bir  insan  gibi  doğal  ortamda  dil  öğrenimini  gerçekleştirmeleridir.  Bu  proje  ile  okulumuzda dil eğitimine yeni perspektifler ile yeni yaklaşımlar kazandırılmıştır. Ayrıca öğrenciler dili sınıf dışında farklı ortamlarda , farklı bir ülkeden ve kültürden insanlarla aynı hedef doğrultusunda birlikte çalışabileceklerini ve iletişim kurabileceklerini tecrübe etmişlerdir.

            Biz  kurum  olarak  Nevşehir’in  ve  Türkiye’nin  kalkınmasında,  gelişmesinde  ve  Büyük  Önder  Atatürk’ün  gösterdiği  hedeflere  ulaşılmasında  tek  yolun  kaliteli  eğitim  olduğunun  bilincindeyiz.  Kazandığımız  ulusal  ve  uluslar arası  başarılarda  da  kaliteyi  alın  teri,  göz  nuru  ve  emekle  birleştiriyoruz.  Pırıl  pırıl,  bilgili,  ahlâklı,  sosyal,  kültürel  ve  sportif  yönden  eksiksiz,  iki  yabancı  dil  bilen,  bilgisayar  kullanabilen,  kendilerine  güvenleri  tam,  disiplinli,  bilimsel  temellere  dayalı  yöntem  ve  teknikleri  kullanan,  sevgi  ve  saygıyı  temel  ilke  edinen  öğrenciler  yetiştiriyoruz. 

2013 Yılı Avrupa Dil Ödülü Finalisti

2009 Yılı Avrupa Dil Ödülü Finalisti

2008 Yılı Avrupa Dil Ödülü Şampiyonu

Haberi Paylaş: